søndag 14. desember 2008

Englishcamp med stor E!



Jeg og mitt høyre bein her i Thailand, Frøken Alfsen, har vært 4 dager i Phitbun!
Phitbun er en liten, fattig, ganske øde, men veldig koselig by, 3 timer fra Mukdahan.

Her var vi lærere på engelskleir for over 150 barn i 10-12 års alderen. Fryd!



Vi ble tatt i mot som helter. Følte oss som Mette Marit og Kronpris Haakon.


Jeg underviste om My family (Khropkrua khong chan) om og om igjen. 6 ganger tilsammen!



Vi lærte dem flere sanger og danser som: Funky Chicken, A ramsam sam (sikker vinner) Tatuttatei, We wish you a merry Christmas og Så går vi rundt om en enerbærbusk - busk. Vi gikk rundt juletreet og lærte sikkert 200 mennesker hvordan det skal gjøres. Så gjør vi så når til kirken vi går. Så gjør vi så når vi hjem igjen vi går. Busk - Hopp!


De viste oss thaiboxing og tradisjonell thaidans. Jammen fikk vi prøvd oss vi og!



Jeg fikk smakt ekkel geleaktig rå fisk og en saus som både lukte og smakte KU-bæsj!!!



Et rørende farvel: Alle elevene stilte seg opp på hver sin side av veien. Så sang de: Goodbye teacher. Goodbye my friend. We meet again. See you later. Så sprang vi gjennom og tok HIGH FIVE (eller thai-five om du vil)



Dagene skapte motvasjon og inspirasjon til å stå på videre. Vi er heldige...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære storesøstera vår. vi savner deg veldig, og det var så godt å se deg på bilde fra leiren.Marthe synes også deg var godt å prate med deg på lørdag.Håvard vil og prate med deg. kanskje på tirsdag. vi sender sms. stilig at du er lærer. Ser ut som du har det veldig gøy!!!! vi snakkes. Veldig glad i deg. Klem håvard og Marthe og Mamma. Skal nok hilse fra Pappa og Joachim

Anonym sa...

Cecilie, jeg kan virkelig se for meg at du har det tipp-topp-tommel opp! Gleder meg til du kommer hjem :) Da kan kanskje lillesøstra di kjøre bil...

Jeg er glad i deg, Søs! <3

Anonym sa...

Hei Cecilie! Tenkte at det var på tide med et livstegn fra reservepappaen. Det virker som du har funnet deg godt til rette. Kos deg masse. Hilsen pappen til en strikkhopper :--))