mandag 24. november 2008

Mamma, jeg vasker klærne mine selv. For hånd!!!




Her er min erfaring, som jeg vil dele med dere. Sier bare: COPYRIGHT ©

1. Ta lunket vann fra dusjen oppi en stor balje
2. Så fylle vannkokeren med kaldt vann fra springen og koke det
3. Deretter pøse på med thai-vaskemiddel oppi balja
4. Klærne legges oppi. Digg å se at det ryker fra det varme vannet..
5. Så er det skrubbetid. Bruker sånne små koselige skrubbebørster
6. Skylling. Skylle skylle skylle (i kaldt vann) for å få bort alt det overflødige vaskemiddelet.
- Skyllingen foregår på kjøkkenet, som er plassert ute bak huset.

7. Så er den siste utfordringen å finne noe å henge klærne opp til å tørke på

- Forrige gang: En gammel bambuskost og et gammelt rør som jeg la på skrå på skilleveggen bak huset og hang noen blå kleshengere med klærne på.


- Sokkene og undertøyet fikk tørke bak huset, på en gammel sengegrind som jeg fant på lageret til NMS som er i huset vårt. (Kjekt å ha : )
Lenge siden det har blitt så rent. Første gang jeg vasket med varmt vann fra vannkokeren. Genialt!

3 kommentarer:

Hanne sa...

Du er god ass!! (selv om du får vaskinga til å høres ut som en lek..)
Nå skal jeg begynne å planlegge hva vi skal spise til lunjs!!

Cecilie sa...

Vaskingen er en lek!
:P

Anonym sa...

Så stolt av deg,vennen! Tenk at du skulle klare den utfordringen og!!! he,he tror jeg sender ned noen klesklyper og snor i pakken!!! Kanskje det rekker frem før neste vaskedag:):):):):)gla i deg. klem mamma