mandag 13. oktober 2008

Små glimt fra livet i Thailand, så langt...


Munker vandrer langs stranda for å samle almisser..

¨
Vi stod opp før 05:00 på morgenen for å få med oss soloppgangen på stranda i Hua Hin,
som aldri kom.... Zzz



Vår herlige lærer på Thaiskolen.
(Hun klarer ikke helt å si Cecilie, så blir oftest noe som: Sillycilie)



Prøver å snakke med en usikker og skeptisk jente i barnehagen i slummen
(Home of Grace) Mange av barna begynte å gråte og kastet seg over barnehagetantene da vi kom inn.
De ble nok livredde for se store hvite monstrene som kom
stormende inn i barnehagen deres, og ville leke med dem..



Vi vandret langs elven for å komme inn til slummen, her ser du litt av boforholdene...
Elven er noe av det ekleste, tykkeste og skittneste jeg har sett...


Digre purker (griser) som ligger å daffer i slummen, noen få meter fra
barnehagen der barn fra slummen går...


Nydelig jente i kirken til NMS, her i Bangkok..


En herlig gutt som måtte hjelpe denne lille jenta å vaske seg med en
liten hageslange utenfor kirka etter middagen vi fikk servert etter Gudstjenesten..



Her sitter vi å snakker med unge gravide jenter på Nådehjemmet. De sitter og broderer vakre
broderier og håndverker som vi kunne kjøpe med oss.. De ville så gjerne vi skulle synge en norsk julesang for dem.
"En stjerne skinner i natt" blir sjelden sunget i over 30 varmegrader
sammen med 14-26 år gamle jenter som er gravide eller nettopp har født et lite barn,
kanskje blitt voldtatt, uten utdannelse og er stengt ute fra familien sin..


Måtte bare ha dette bildet med. Denne manneboxeren kjøpte jeg en av de første dagene på TESCO.
Har blitt min yndling og jeg digger den. Anbefales..

4 kommentarer:

mapersson sa...

Hei Storesøster Cecilie. Vi har lest og sett bildene på bloggen din.Du var stilig i boxeren! Det er rart at du er der nede. vi savner deg. Håvard synes gutten på bildet liknet Magnus. Gla i deg. Klem Marthe og Håvard

Cecilie sa...

Ååå. Savner dere masse, Marthe og Håvard! Kanskje han heter Magnus? Men han er ikke fra Brasil, men fra Thailand. Kanskje mamma kan forklare det for deg, Håvard :)
Så godt å høre fra dere. Håper jeg kan snakke litt med dere i morra! Love BIGSIS

Anonym sa...

Bloggen din ruler vilt. Forresten så synes eg at I am kanskje formidler et mer aktuelt budskap for ikke kristne og folk som sliter; tegner et bilde av Gud som hyrde og redning...
Husk mailen med bildene til meg:)

Koz og klemz fra AB

Anonym sa...

Hei:)
Måtte le litt når jeg så bilde a deg i boxeren:) typisk deg:):)
Håper du koser deg masse der nede!
Tenker du imponerte de godt med sangen din:)

klem<3